22 de desembre del 2015

Temps d’espera als núvols

Maco, mira que  m’ho poses difícil. Dius que l’article és per dilluns. Sí, és clar, sempre és pel dilluns, llevat que hi hagi canvis de darrera hora. I vols dir que no és el cas?
A veure, que hàgim anat a votar tots els espanyols i que les enquestes més fiables diguessin fins el darrer moment que cap previsió era sòlida, no és un cas d’aquells que justifiquen una pausa? Com vols que pugui escriure sobre allò que no ha passat? Perquè, és clar, pot ser que el PP torni a guanyar, però ho farà amb tres partits trepitjant-li l’ombra. Tindrà possibilitats de confegir una majoria per formar govern? I quina seria, si de cas?
Oh, sí, vosaltres ho veieu molt clar. Serà amb Ciutadans. Punyeta. Quin dia m’ho dieu això? El mateix divendres que jo escric o el diumenge a les dotze de la nit, amb els formatges dibuixats al davant? O potser el dilluns, ara mateix, tot llegint distretament el diari. A mi, si us he de ser franc, també m’agradaria poder llegir ara el diari del dilluns abans de fer el meu comentari. Us el cobraria molt car...
A hores d’ara sembla que podem tenir un PP + C’s o un PSOE + Podemos.  O govern de dretes o govern d’esquerres, ras i curt. La teoria més senzilla. Però, perdoneu, i si aquestes combinacions no sumen? I si sumen C’s + Podemos o PP + PSOE? Us ho imagineu?  I no penso en d’altres variables que semblen contra natura, de moment.
De manera que caldrà esperar asseguts.
Mentrestant podem fer recompte de vots catalans. Com diu? Que quin recompte? Docs de seguida caldrà saber si els sobiranistes sumen més o menys que els no sobiranistes.  Com que la CUP no juga en aquesta competició, alguns dels seus vots hauran anat a d’altres opcions. En fi, que el Procés s’haurà reforçat o s’haurà afeblit en unes eleccions que podríem considerar foranes, però que no ho són. També caldrà sumar i restar. El resultat pot ajudar a desencallar la  investidura d’Artur Mas o, ben al contrari, posar-hi més entrebancs. M’heu dit que teniu el diari del dilluns? No? Fins dilluns? Probablement sigui indiferent, que una cosa no condicioni l’altra.
Sabeu què, parlarem de futbol que és la sortida més airosa pels dies enfangats com el d’avui. Un cop d’ull al Barça, als jugadors lesionats, als darrers resultats.  Per cert, no jugaven el Mundialet? Sí, al Japò, em penso. Que ja han jugat la final? Em podeu girar la pàgina i deixar-me mirar el resultat? Jugaven en Neymar i en Messi? Es va fer mal algú? Som campions?
No m’ho podeu dir, és clar. Vosaltres ja ho sabeu, i el resultat també, però no me’l podeu dir. Ho  entenc.
De manera que l’única notícia segura és que s’ha acabat la campanya electoral. Podem respirar uns dies.  A veure si al final, el Barça acaba fitxant en Nolito.... De més verdes en maduren.




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada